Romstrategi i et dynamisk solsystem

Remnant er nok et imperiebyggespill satt til verdensrommet. Vi har fått en god del av dem i det siste, men Remnant gjør noen ting veldig annerledes enn de mange konkurrentene. For det første foregår handlingen her i ett enkelt solsystem, og sivilisasjonen din har ikke muligheten til å reise på tur til andre stjerner. For det andre er dette solsystemet dynamisk. Måner går i bane rundt planeter, som går i bane rundt solen.

Fyrverkeri!
Fyrverkeri!

Det betyr at to planeter som er nærme hverandre på ett tidspunkt kan være svært langt fra hverandre på et annet. Dette må du naturligvis ha i tankene når du velger hva du skal kolonisere, for hvis ikke kan du raskt ende opp med et rike som er svært vanskelig å forsvare.

Utover dette loves vi et svært omfattende spionasjesystem, og agenter som kan fungere som spioner, admiraler og guvernører. Alle kan drepes, og å miste en erfaren guvernør eller admiral kan være et hardt slag, sier utviklerne. Agenter kan også bortføres, og brukes i forhandlinger. Spillet foregår forresten i sanntid, men kan pauses. Bildene og traileren viser eksplosiv romkamp.

Utviklerne ønsker å samle inn penger til produksjonen via folkefinansiering, men i motsetning til mange andre Kickstarter-kampanjer er målet deres beskjedent. Spillet er ventet ferdigutviklet i desember, og her er den litt intetsigende (men ganske stilige) Kickstarter-videoen:

Dere skal også få et par ekstra skjermbilder:

screenshot4

screenshot6

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.