Slik ser det ut når to arkitekter lager bybyggerspill

I Block’hood må du bygge by i høyden. Nå er spillet lansert i «early access».

Bybyggerspillet Block’hood kommer fra et bittelite team bestående av to arkitekter som fant ut at de heller ville desgine spill enn bygninger. Men som du kan se av bildene, har de tatt litt av sitt gamle yrke med seg inn i det første spillet sitt.

Lekkert.
Lekkert.

Bygg i høyden

Spillet beskrives som en vertikal bysimulator, der du må bygge ulike fasiliteter for å tilfredsstille innbyggernes behov. Men siden du har svært lite boltreplass, må du bygge i høyden i stedet for å bare spre bygningene utover et stort landskap.

For å sette sammen et fungerende urbant miljø, må du benytte deg av ulike byggeblokker som påvirker hverandre på ulike måter. Det er totalt over 80 blokker i spillet, og mengder av forskjellige konfigurasjoner å utforske. Utviklerne lover enkle og intuitive spillmekanismer, men understreker at spillet har stor dybde.

The mechanics of Block’hood are simple and intuitive, but with great depth, allowing players to truly design diverse neighborhoods within the engine. We believe that games like Block’hood can be used to design the cities of the future, having a close correlation with the real world and the issues we continue to face – Jose Sanchez

Block’hood har vært under utvikling i cirka to år, og er nå ute på «early access»-tjenesten til Steam (samt GOGs tilsvarende tjeneste). Der skal det være i cirka seks måneder, før den ferdige versjonen rulles ut. Spillet koster 70 kroner på Steam. Her er en helt fersk trailer:

 

En kommentar om “Slik ser det ut når to arkitekter lager bybyggerspill”

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.