Legg ut på en episk romreise i The Long Journey Home

Dette romspillet er inspirert av klassikere som Starflight og Star Control II.

Tyske Daedalic Entertainment er vanligvis kjent for pek-og-klikk-eventyr, men har i stadig større grad begynt å lansere andre typer spill også. Nå har de trukket sløret fra et ambisiøst prosjekt ved navn The Long Journey Home, som er et romspill som kombinerer «det beste fra klassiske romeventyr som Starflight og Star Control II med gjenspillingsverdien til moderne Roguelike-spill».

Her er det nok ganske varmt.
Her er det nok ganske varmt.

I The Long Journey Home leder du en ekspedisjon som har gått veldig galt. Menneskeheten har for første gang lykkes i å aktivere en «jump drive», men det som skulle være et kontrollert hopp fra ett sted til et annet, endte i stedet med å sende deg og mannskapet ditt til den andre siden av galaksen. Nå må dere, som tittelen indikerer, finne veien hjem.

Noe nytt hver gang

En av figurene vi møter.
En av figurene vi møter.

Galaksen skapes på nytt hver gang, og skal være levende og dynamisk slik at du aldri helt vet hva du har i vente. Samtidig loves vi komplekse oppdrag og moralske dilemmaer av typen vi vanligvis finner i mer tradisjonelle rollespill, samt en rekke skjulte hemmeligheter og eksotiske romvesener å oppdage.

Utviklerne har fått spillskribent Richard Cobbett med på laget, og på Twitter beskriver han spillet som «et romspill som faktisk bryr seg om karakterer». Han forteller at mannskapeet ditt vil krangle og småprate, diskutere hva de bør gjøre videre, erte hverandre og så videre.

Spillet kommer til PC, PS4 og Xbox One, og skal lanseres i løpet av siste halvdel av 2016. Du finner mer informasjon på det offisielle nettstedet, og her er den obligatoriske traileren:

2 kommentarer om “Legg ut på en episk romreise i The Long Journey Home”

  1. Er ikke Richard Cobbet på en måte den andre halvdelen til den fantatiske Daedalic-hateren John Walker? :P Morsomt trekk å involvere han, uten at jeg aner hva han skal kunne bidra med.

    Spillet ser interessant ut, og det første Blackguards-spillet beviste i alle fall at Daedalic har potensiale til å lage spill i andre sjangere enn bare eventyrspill.

    Svar

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.