«Realistisk» spøkelsesjakt i nytt spill

Ghost Theory lar deg leke deg med det samme utstyret som ekte spøkelsesjegere – antakeligvis med litt mer spektakulære resultater.

Før du kan ringe Ghostbusters for å få dem til å fjerne spøkelsene i huset ditt, må noen finne dem for deg. I Ghost Theory, spiller du en spøkelsesjeger som må bruke ekte utstyr for å utforske virkelige steder der man mener det er noe overnaturlig på gang.

Iik! Det er en slendermann i dusjen! Eller vent, det var visst bare rør og noe skyggegreier.
Iik! Det er en slendermann i dusjen! Eller vent, det var visst bare rør og noe skyggegreier.

Hvert oppdrag skal være en åpen sandkasse, der du kan velge hvordan du vil gå frem for å finne det uhyggelige byttet ditt. Spøkelsene vil vanligvis ikke reagere på deg i det hele tatt, men for å nå målene dine må du prøve å nå ut til dem, og provosere dem nok til at de gjør noe målbart (men forhåpentligvis ikke farlig).

Underveis i oppdragene skal du også få grave i historien til stedene du befinner deg, og finne ut hva som har gjort dem så tiltrekkende for ånder og andre uhumskheter.

Ghost Theory skal etter planen lanseres til både PC og konsoll neste år, og de tsjekkiske utviklerne bak spillet søker nå støtte på Kickstarter. Ta en titt på presentasjonsvideoen:

https://www.kickstarter.com/projects/dreadlocks/ghost-theory-a-serious-take-on-paranormal-research

En kommentar om “«Realistisk» spøkelsesjakt i nytt spill”

  1. Hmm..liker konseptet da det har potensialet til å bli både jumpscares og mareritt aktig skrekk som henger igjen. Som vanlig er jeg dog veldig skeptisk og tror at dette ikke når halvveis opp på min fryktskala engang..

    Det skal ufattelig mye mer til enn god grafikk for at skrekkspill skal fungere..

    Svar

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.