Outward er imponerende ambisiøst

outwardEn kjapp post om et lovende, om enn kanskje litt for ambisiøst, Kickstarter-prosjekt. Outward – The Adventurer Life Sim beskrives som et rollespill med overlevelseselementer. I tillegg til alt det vanlige man driver med i rollespill, må du skaffe mat og drikke (som også må tilberedes før det kan spises), sørge at du har klær som beskytter mot kulden, tak over hodet og så videre. Handlingen foregår i en dynamisk verden hvor oppdrag ikke venter på deg, men kan bli løst av andre eller forsvinne ettersom situasjonen endres.

Snøen legger seg dynamisk om vinteren (se videoen).
Snøen legger seg dynamisk om vinteren (se videoen).

Samarbeidsspill loves også, og du kan til og med spille med en venn via delt skjerm – nokså uvanlig på PC, men veldig spennende.

Når jeg leser alt Outward-skaperne vil gjøre blir jeg både veldig spent, og litt skeptisk. Konseptet virker altså utrolig interessant (skikkelig rollespill + skikkelige overlevelseselementer = mitt drømmespill), men jeg blir imponert om utviklerne klarer å gjennomføre planene sine. Samtidig er det jo åpenbart at de har kommet ganske langt på spillet allerede, og uten støtte utenfra. Og skal man først lage et superambisiøst åpen verden-spill er det jo forfriskende at det ikke har puttet inn masse zombier. Jeg håper Kickstarter-kampanjen deres lykkes, men jeg tør ikke anbefale at du støtter den. Presentasjonsvideoen bør du imidlertid se.

Andre lenker: Utviklerstudioet og Greenlight-siden.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.