Vakkert forfall i nylanserte Homesick

Ruiner og forlatte bygninger kan være utrolig fascinerende, og mange spill har visst å utnytte dette for å skape spennende miljøer. STALKER-serien er kanskje mest kjent for dette, der handlingen foregår i den forlatte byen Pripyat ved Tsjernobyl-kraftverket. Homesick minner meg litt om STALKER-spillene, i alle fall grafikkmessig.

Stemningen er til å ta og føle på.
Stemningen er til å ta og føle på.

Her befinner du deg i en stor bygning i kraftig forfall. Her bor du visstnok ganske greit, sånn bortsett fra at du plages av forferdelige drømmer når du sover. Det virker som du har vært der så lenge at du ikke husker noe av verden utenfor. Dermed er det bare å starte gravingen, og finne ut hvem du er, hva som har skjedd og hva du må gjøre for å få fred fra marerittene.

Spillet er et førstepersons eventyr som på overflaten minner litt om fascinerende spilleksperimenter som Dear Esther, men som samtidig byr på masse gåter som må løses. Traileren viser maskinerier, koder og bøker skrevet på et språk som ikke minner for mye om noe jeg har sett, i alle fall.

Her er den lekre traileren:

Homesick koster en hundrelapp på Steam.

Grafikken og miljøene alene frister meg veldig – det virker ekstremt autentisk og stemningsfylt. Det virker ikke som spillet er spesielt stort (den til nå eneste negative brukeranmeldelsen klager på at det «kun» varte i to timer), så det kan nok passe godt som et lite mellommåltid mellom øktene med The Witcher 3.

 

En kommentar om “Vakkert forfall i nylanserte Homesick”

  1. Støttet Kickstarteren. Utviklerne har alltid virket så ydmyke og hyggelig i KS-oppdateringene, så gøy at de har blitt ferdig med spillet sitt, som de tydelig har lagt veldig mye sjel i.

    Svar

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.