Turbasert strategi i oldtidens Egypt

Egypt Civilization gir deg rollen som egyptisk leder gjennom 4000 år.

Den Moskva-baserte spillutvikleren Clarus Victoria jobber med et strategispill ved navn Egypt Civilization, der spilleren må styre over Egypt fra år 5000 f.Kr. til år 1070 f.Kr. Spillet utvikles i samarbeid med det russiske vitenskapsakademiet, så vi antar det er så historisk korrekt som mulig.

Faraoens høyre hånd

Spillet får også et eget teknologitre. Eller en teknologivegg, strengt tatt.
Spillet får også et eget teknologitre. Eller en teknologivegg, strengt tatt.

I motsetning til hva en kanskje skulle forvente, spiller du ikke noen farao i dette spillet. I stedet får du rollen som faraoens høyre hånd, og utføre hans ordre i praksis. Underveis må du forholde deg til mengder av historiske hendelser som får tidvis store konsekvenser for landet.

I løpet av spillets gang må du bestemme hva det mektige rikets arbeidskraft skal fokuseres på, velge hva ressursene de samler inn skal brukes på, og bygge nye bydeler, templer og palasser. Du må også forhandle med naboene dine, og legge ut på krigstokt når forhandlingene bryter sammen.

I løpet av spillet får vi kontroll over de tre hovedstadene i oldtidens Egypt, nemlig Hierakonpolis, Memphis og Thebes. Disse byene skal være gjenskapt basert på historiske dokumenter og forskning.

Utviklerne har tidligere stått for spillet Pre-Civilization Marble Age, som har fått god kritikk både på Steam og mobil. På det offisielle nettstedet kan du be om å få tilsendt en demo for Windows eller Mac (spillet skal også lanseres for iOS og Android). Her er en trailer:

 

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.