H.R. Giger-inspirerte Scorn virker rimelig drøyt

Hadde du tenkt å spise i løpet av den nærmeste fremtiden? Dropp i så fall denne Scorn-traileren.

Scorn er et førstepersons grøssereventyr satt til et marerittaktig univers inspirert av kunsten til H.R. Giger. Spillet følger en person som har forvillet seg inn i denne uhyggelige verden, og nå må prøve å løse mysteriene den byr på. Verden er bygd opp av ulike regioner som du kan utforske i ikke-lineær rekkefølge, og som hver har sin egen handling, gåter og figurer.

Det kjipeste med Scorns univers er at det ikke er noen steder der du kan sette deg ned for en pust i bakken, uten å bli full av slim og dritt.
Det kjipeste med Scorns univers er at det ikke er noen steder der du kan sette deg ned for en pust i bakken, uten å bli full av slim og dritt.

Utviklerne i serbiske Ebb Software lover at miljøene skal føles ekte, selv om de også er veldig fremmede. Alt du finner i miljøene skal ha sin funksjon, og det blir opp til deg å finne ut hva den er. Du må også velge hvordan du skal forholde deg til verdenens innbyggere – kamp er én mulighet, men ikke alltid den beste.

Scorn skal etter planen lanseres i to deler, og den første (som heter Dasein) kommer neste år. Det må gjennom Greenlight for å komme på Steam, men det antar jeg bare er en formalitet, ettersom det allerede har fått rimelig mye oppmerksomhet.

Grunnen til dette er den organiske (og mildt sagt ekle) grafikkstilen. Siden du allerede har klikket deg inn på artikkelen, antar jeg at du vil se traileren:

 

En kommentar om “H.R. Giger-inspirerte Scorn virker rimelig drøyt”

  1. Dette kan jeg like! Gigers kunst er noe for seg og utfra teaseren lover dette godt. Håper det blir mer adventure/puzzle fremfor action.

    Svar

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.