inXile viser Wasteland 3

Folkefinansieringen av det tredje rollespillet i Wasteland-serien bringer med seg mye informasjon.

Wasteland 3-kampanjen startet opp på folkefinansieringsportalen Fig i går. Det postapokalyptiske rollespillet ser ut til å få mer enn nok midler til at inXile kan gjennomføre planene sine, ettersom kampanjen allerede har nådd 80% av målet sitt.

Vil vi fortsatt spille spill i slutten av 2019?
Vil vi fortsatt spille spill i slutten av 2019?

Flerspiller i isødet

Det gruppebaserte rollespillet får en rekke nyheter. For eksempel får du tilgang på kjøretøyer som kan brukes til å komme raskere fra sted til sted, og også brukes i kamp. I tillegg loves vi dialogtre-baserte, eh, dialoger, og flerspiller der du kan spille videre uansett om medspilleren din er aktiv eller ikke (og til og med sabotere for ham eller henne, hvis du vil sette vennskapet på prøve).

Personlig setter jeg også pris på at spillet dropper det tradisjonelle, postapokalyptiske ørkenlandskapet til fordel for is og snø. Spillet skal etter planen lanseres samtidig på PC-plattformene, PS4 og Xbox One, og lanseringen er satt til fjerde kvartal 2019. Hvis ikke vår egen verden har gått under innen den tid.

Du kan lese mye mer om spillet på Fig-siden. I tillegg kan du ta en titt på «gameplay»-videoen under. Jeg har sett bedre spillvideoer i min tid, men den gir i alle fall et inntrykk av inXiles planer:

Det fine med en så vellykket kampanje som dette, er at man slipper følelsen av å være «nødt» til å bidra om man ønsker å se spillet bli utviklet. Selv om jeg skal innrømme at jeg gjorde det likevel («early bird» og rabatt fordi jeg backet Wasteland 2 gjorde at jeg slapp unna med 20 dollar, og det var for fristende). Men fjerde kvartal 2019? Det betyr at det ferdige spillet neppe kommer før i 2020, og det er … lenge til!

2 kommentarer om “inXile viser Wasteland 3”

  1. Dersom ETA er Q4 i 2019, er det veldig optimistisk å håpe på at det er ute i 2020. Gjennomsnittlig inXile-utsettelse ligger vel på godt over et år.

    Jeg tror ikke jeg gidder å bidra til et spill som kommer ut om 5-6 år. Jeg venter fortsatt på fullversjonen av Torment, som opprinnelig skulle vært ute i 2014, og underholdningsverdien i å være med på folkefinansieringsløpet med alt det medfører har sunket en god del siden det først slo an.

    Svar

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.