«Roguelike»-inspirerte eventyr i Rezrog

I dette rollespillet får du alltid en sjanse til å redde heltene dine.

Det kommer stadig spill inspirert av de klassiske «roguelike»-spillene, der man tar elementer som tilfeldig genererte nivåer, høy vanskelighetsgrad og permanent død (uten mulighet til å laste inn gamle spill) og gjør nye ting med dem. Rezrog hører kanskje ikke til de mest eksperimentelle utgivelsene, men det ser rimelig interessant ut likevel.

Det ser bedre ut i bevegelse.
Det ser bedre ut i bevegelse.

Mer enn én helt

Som i klassiske «roguelike»-spill styrer du en helt som må navigere seg gjennom dataskapte grotter fulle av fiender og skatter, men spillet har den vrien at hvis helten din skulle bli overvunnet i kamp, så blir han eller hun ikke umiddelbart drept. Du har nemlig kontroll over en hel gruppe med eventyrere, og hvis en av heltene dine har blitt overvunnet, kan en annen stikke ned i samme grotte for å utføre en redningsaksjon.

Det er først når alle heltene dine har blitt fanget, at spillet er over. Med andre ord er det neppe lurt å satse alle kort på én helt, for hvis hovedhelten din blir overvunnet bør du helst ha noen som er i stand til å redde ham eller henne.

Ellers skilter spillet med en penn-og-papir-inspirert presentasjon, syv ulike miljøer, taktisk, turbasert kamp og syv spillbare klasser. Lanseringen er satt til våren, og her er en artig trailer:

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.