Hjelp vakre Fugl å komme på Steam

Dette norske spillet kan bli et av de siste som kommer gjennom Greenlight-systemet.

Steams Greenlight-tjeneste er snart historie, men frem til Valve bytter den ut med Steam Direct, er den fortsatt eneste måte for mange indie-utviklere å ta seg til Steam på. Nå har akkurat det norske spillet Fugl blitt lagt ut på Greenlight. Det er Johan Gjestland som leder utviklingen, og han har jobbet med Fugl i flere år nå.

Fri som fuglen

Fugl skal være et avslappende spill der du får styre en fugl som flyr over en dataskapt verden full av eksotisk vegetasjon og interessante dyr. Det skal være få regler i spillet, og i stedet handler det om å utforske de flotte landskapene, og lage din egen historie underveis.

Du må helst se Fugl i bevegelse for å skjønne hvorfor jeg er gira.
Du må helst se Fugl i bevegelse for å skjønne hvorfor jeg er gira.

Du kan lande hvor du vil, for å ta en pause fra flyingen, og du kan også observere de lokale villdyrene og deres dynamiske oppførsel (litt som en omvendt fugletitter, da?). Noen ganger kan du slå deg sammen med flokker av dyr, og det blir også mulig å absorbere egenskapene til ulike dyr du møter. Alt fra det å lande på vann som en and eller blåse ild som en drage skal være mulig å lære.

All grafikken er laget ved hjelp av voxel-teknologien, som du kanskje husker fra Novalogics gamle Comanche og Delta Force-spill, eller landskapene i Minecraft. Dette gir spillet en distinkt, visuell stil. Verktøyene som skaper verden skal sikre et uendelig antall ulike typer landskaper, fra ekte jungler til fantasiverdener og science fiction-miljøer.

Utviklerne planlegger å legge spillet inn på «early access» kort etter at de forhåpentligvis har fått nok stemmer til å passere Greenlight. Spillet skal ut på Windows, Mac og Linux, og vil også få en VR-versjon. I tillegg arbeides med utgaver for iOS og Android. Her er litt flott video fra spillet:

 

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.