Slik ble de originale Fallout-spillene laget

Folkene bak de gamle spillene i Fallout-serien diskuterer utviklingen. Pluss: En guidet rundtur hos Obsidian Entertainment.

Paradox Interactive har spandert en tur til Obsidians hovedkvarter på det britiske spillnettstedet Eurogamer, og de har åpenbart fått ganske mye kult ut av besøket. I går skrev vi om historien bak det kansellerte Obsidian-prosjektet Stormlands, og i dag er det på tide å se litt film.

Den første videoen er rett og slett en svær rundtur hos selskapet, der Obsidian-sjef Faergus Urquhart viser Chris Bratt de overraskende svære kontorene til den amerikanske rollespillutvikleren. Naturligvis er det noen steder vi ikke får se, ettersom de jobber med et hemmelig prosjekt. Men det er en kul video, som får Obsidian til å virke som et veldig greit sted å jobbe:

Så har vi noe potensielt mer interessant for de som er ute etter spillhistorie. Eurogamer-teamet setter seg nemlig ned med Feargus Urquhart, Leonard Boyarsky og Tim Cain, og diskuterer utviklingen av de første to Fallout-spillene. Disse var det ikke Obsidian som lagde, men «forgjengeren» deres, Black Isle Studios, som hadde mange av de samme folkene.

Videoen varer i over 50 minutter, så du får sette av litt tid før du begynner å se:

Som Chris Bratt hinter om, kommer det mer om det kansellerte Fallout 3-prosjektet snart. Ah, og de har også laget en artikkel om utviklingen av en av mine personlige Obsidian-favoritter, nemlig det undervurderte spionspillet Alpha Protocol.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.