I Noita simuleres hver piksel på skjermen

Sjekk traileren for dette kommende «roguelite»-spillet fra Finland.

Husker du de gamle fysikk-sandkassene som var så populære for noen år tilbake? Jeg tenker på programmer som World of Sand, Powder Game og så videre, der man kunne leke seg med simulerte stoffer og væsker for å se hva som skjedde. Det kommende roguelite-spillet Noita henter inspirasjon fra disse, og sender deg på eventyr i en verden der hver piksel er simulert.

I stedet for å bruke tid på å snakke om hvilke konsekvenser dette får for spillet, legger jeg bare inn traileren. Du bør absolutt ta en titt:

Noita finner sted i dataskapte miljøer som er forskjellige hver gang du spiller, og som i de fleste roguelite-spill, er døden permanent. Det betyr at du må tenke deg nøye om før du setter i gang potensielt katastrofale kjedereaksjoner ved hjelp av spillets simulering av væsker, gasser og faste stoffer.

Som du kanskje fikk med deg i traileren, kommer spillet fra en gjeng veteraner i indiespillverdenen, inkludert Petri Purho (Crayon Physics Deluxe) og Olli Harjola (The Swapper). Det er for øyeblikket kun under utvikling for PC, og det har ingen lanseringsdato enda. Utviklerne sier forøvrig at det vil gå veien om «early access» før ferdigstillelse.

2 kommentarer om “I Noita simuleres hver piksel på skjermen”

  1. Ser jo ikke verst ut. Ville lagt den til på listene om den hadde side på steam/gog, men må vel bare huske på den for nå!

    Svar

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.