Mega Man 11 får mye skryt av spillerne

Men ikke alle kritikerne er like positive til seriens tilbakekomst.

Capcom har akkurat lansert Mega Man 11 på Switch, PS4, Xbox One og PC. Spillet, som opprinnelig fikk grønt lys etter at sjefene i selskapet ble positivt overrasket over salgstallene til Mega Man Legacy Collection, skal være en trofast oppfølger med utfordrende plattformspilling i samme stil som vi fikk i klassikerne.

Akkurat det fansen vil ha?
Akkurat det fansen vil ha?

Figurene er kanskje tredimensjonale denne gangen, men miljøene skal være håndtegnede. Dermed får spillet en fornyet visuell stil, uten at det egentlig går særlig langt bort fra den seriens veteraner er vant med. Selve spillmekanismene har også fått noen nyheter, med et oppgraderingssystem Capcom kaller Double Gear.

Uten Inafune

Mega Man 11 er det første spillet i serien som er utviklet uten Keiji Inafune med på laget, og skal vi tro brukeranmeldelsene virker det som Capcom har klart jobben ganske godt på egenhånd. Spillet får nemlig massevis av skryt av spillerne, og på Steam ligger nivået på «very positive».

Kritikerne er ikke nødvendigvis like begeistrede – på Metacritic brukes omtrent hele skalaen, og mange kritiserer det nye spillet for å ikke fornye den klassiske formelen nok. Skjønt når man tenker på hvor mange år som har gått siden Mega Man 10 dukket opp i 2010, er kanskje «mer av det samme» akkurat det mange helst vil ha fra Mega Man 11.

Her er i alle fall lanseringstraileren:

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.