Prodeus byr på eksplosiv skyteaction i klassisk stil

2019 ser ut til å bli litt av et år for retroinspirerte førstepersonsskytere.

Retroinspirerte førstepersons skytespill er ikke direkte sjelden kost for tiden, men det er ikke ofte de ser like lekre ut som Prodeus. Her brukes nemlig det meste av moderne grafikkteknologi, kombinert med en visuell presentasjon inspirert av nittitallets tekniske begrensninger.

Doo.. Prodeus, mener jeg.
Doo.. Prodeus, mener jeg.

Rask action og store eksplosjoner

I tillegg til den distinkte visuelle stilen, vil Prodeus skilte med rask action, massevis av våpen og ødeleggbare miljøer. Som seg hør og bør når man snakker om retroinspirerte skytespill skal nevnte miljøer være fulle av hemmeligheter som belønner de med utforskingstrang, og spillet vil også lanseres med et redigeringsverktøy som lar deg enkelt skape dine egne kart.

Akkurat det siste der virker jo ganske spennende, skjønt det spørs jo hva spillutviklerveteranene Michael Voeller og Jason Mojica legger i «lett å bruke», og om de er helt på linje med oss vanlige dødelige på dette området. Vi kan uansett håpe at spillet vil få massevis av brukerskapt innhold etter lanseringen, som etter planen finne skal sted neste år.

Her er en blodfersk trailer:

Jeg brukte ordet blodfersk, fordi det var så mye blod i traileren. Hø, hø, hø.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.