Utforsk dystre grotter i nytt rollespill

Dungeon of Dragon Knight vekker minner om Legend of Grimrock.

Det virker ikke som skaperne av Legend of Grimrock-spillene kommer til å vende tilbake til sjangeren med det første (flere av dem jobber i stedet med det lovende isometriske rollespillet Druidstone), så de av oss som liker førstepersons rollespill i Dungeon Master-undersjangeren må nok se andre steder etter nye spill å spille.

Minotaurer hører alltid hjemme i spill som dette.
Minotaurer hører alltid hjemme i spill som dette.

Labyrinter og monstre

Dungeon of Dragon Knight kommer fra Kina, noe som kanskje forklarer den litt krøkkete tittelen, og er nå ute i «early access». Det følger tilsynelatende ganske tett i fotsporene til Grimrock-spillene, og gir deg kontroll over fire eventyrere som må utforske labyrintaktige grotter fulle av monstre, gåter og feller.

Som i inspirasjonskildene har eventyrerne klumpet seg sammen i én enhet, som du styrer rundt i miljøene som om den skulle vært en brikke på et brettspill. Heltene dine står i formasjon, og kun de i den første raden kan angripe fiender direkte (de bakerste må bruke magi eller andre avstandsvåpen). Kamp finner sted i sanntid, og posisjonering er viktig.

Utviklerne skriver at de planlegger at spillet skal være i «early access» i rundt seks måneder. De understreker også at de vil lytte aktivt til spillernes tilbakemeldinger. Her er en trailer:

Jeg syntes fiendene ser litt billige ut, men ellers virker det jo rimelig solid. Som vanlig med tidliglanseringer som dette, er det sikkert ikke dumt å titte på brukeranmeldelser og diskusjoner før du kjøper.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.