Team 17-utgivelsen Blasphemous sparer ikke på blodet

Dette todimensjonale actionspillet er neppe noe for sarte sjeler.

I de siste årene har vi fått overraskende mange spill som benytter seg av sirlig detaljert pikselkunst, noe jeg personlig setter stor pris på siden jeg aldri helt blir lei av slikt (i motsetning til mange andre, selvsagt). Nylanserte Blasphemous bruker tilsynelatende pikselstilen veldig godt, i alle fall om vi skal dømme etter hva utgiver Team 17 velger å vise i trailerne og skjermbildene.

Gufne saker

Jeg sliter litt med å forstå størrelsesforholdene her.

Som navnet indikerer, er ikke dette et spill av den lystige typen. Forvent massevis av blod og gørr, og okkult symbolikk av den typen som antakeligvis ville resultert i umiddelbar konfiskering om det kom ut på åtti- eller nittitallet og foreldrene dine fant ut at du spilte det.

Spillet skilter med en ikke-lineær verden som får flere til å bruke «Metroidvania»-begrepet når de beskriver det, samt et utfordrende kampsystem der du gradvis låser opp nye egenskaper. Ulike typer magiske hjelpemidler finnes også, og utviklerne anbefaler at du eksperimenterer med forskjellige kombinasjoner.

Blasphemous har blitt utviklet av The Game Kitchen, som står bak den fascinerende The Last Door-serien med grøsserspill. Det ute på de tre store konsollplattformene og PC nå. Her er lanseringstraileren:

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.