Nye Waxworks er fortsatt under utvikling

Grøsserspillet skal tidliglanseres om få måneder.

For cirka ett år siden prøvde en gjeng utviklere å folkefinansiere en nyversjon av Horrorsofts førstepersonsgrøsser Waxworks. Kickstarter-kampanjen gikk det heller dårlig med, men utviklerne har ikke gitt opp. Nå er planen å gå via «early access» i stedet, og spillet skal lanseres den 8. januar på Steam.

Originale Waxworks hentet inspirasjon fra både rollespill og eventyrspill, og sydde det hele sammen i en svært blodig og guffen pakke. Handlingen foregikk i fire ulike tidsepoker, der du måtte finne ut hvordan du skulle overvinne en forbannelse som har plaget familien din i generasjoner. Du kan lese en gjennomgang av spillet på bloggen til CRPGAddict, som fullførte det i sommer.

Sikkert lurt å gjemme seg.

Ikke helt som i gamle dager

Det nye spillet vil ikke være noen direkte modernisering av originalen, men vil i stedet ta det grunnleggende konseptet og bygge videre på dette. Utviklerne har for eksempel droppet det tradisjonelle, rutebaserte navigasjonssystemet til fordel for fri bevegelse som i vanlige førstepersons actionspill.

Som i originalen loves vi en kombinasjon av gåter og kamp, der du jobber deg gjennom labyrintaktige miljøer på jakt etter tingene du trenger for å heve forbannelsen familien din lever under. Underveis må du regne med å plukke med deg en rekke ulike gjenstander, og noen kan også kombineres for å skape nye og potensielt mer nyttige objekter.

Versjonen som skal slippes i «early access» skal bestå av cirka 30% av det hele spillet, som i praksis vil si introduksjonen, museet og gruveverdenen. De regner at den tar to eller tre timer å fullføre. Derfra planlegger de å slippe nye innholdsbolker hver tredje måned, og være ferdige med spillet i august. Om de lykkes gjenstår selvsagt å se. Her er en trailer:

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.