Kan Highrise City bli en ordentlig SimCity-arvtaker?

Dette kommende spillet byr på moderne bybygging.

Etter at det siste SimCity-spillet tilsynela ødela seriens fremtid, har det vært få bybyggerspill satt til moderne tid. Cities: Skylines var et greit forsøk på å skape en arvtaker, men det virker som utviklerne bak det spillet satte seg helt fast i ekspansjonspakkehengemyra, for utrolig nok har det gått syv år siden det spillet kom ut, og vi har ikke hørt et ord om en oppfølger enda.

Det ser kanskje litt sterilt ut, men skalaen er det ikke noe i veien med.
Det ser kanskje litt sterilt ut, men skalaen er det ikke noe i veien med.

Ny konkurrent

Derfor syntes jeg det kommende spillet Highrise City virker spennende. Her loves vi en kombinasjon av tradisjonelle bybyggerspill og økonomiske strategispill, der du både må forholde deg til innbyggernes ve og vel, og sørge for at økonomien flyter og ressurser og varer kommer dit de skal.

Spillet ser også ut til å ha tallene i orden, med opp til én million innbyggere og 30 000 bygninger per by. Byene kan dessuten dekke et område på 194 kvadratkilometer – et litt merkelig tall, men det er sikkert en matematisk eller ytelsesmessig grunn til at det er 194 og ikke 200, for eksempel. Ellers loves vi full støtte for modifikasjoner.

Highrise City er fortsatt en stund unna, ettersom lanseringsvinduet er satt til 2022. Men det blir spennende å følge med på, i det minste. Her er en trailer:

Modig å putte vindturbinene midt i boligfeltene i stedet for å gjemme dem bort i sårbare naturområder, da.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.