Torment: Tides of Numenera har blitt utsatt til 2016

Det kommer neppe som noen bombe at inXiles Planescape: Torment-oppfølger ikke lanseres i år.

Da Wasteland 2-skaper inXile startet sin folkefinansieringskampanje for sin oppfølger til rollespillklassikeren Planescape: Torment, mente de at det ferdige spillet skulle lanseres i slutten av 2014. Slik gikk det selvsagt ikke, og nå er det klart at vi heller ikke får spillet i år.

Det kommer vel neppe som noen stor bombe, med tanke på at utvikleren ikke har vist noen tegn til å promotere spillet i det siste. Det gis ingen spesifikk grunn for utsettelsen, annet enn at spillet trenger mer tid for å bli ferdig.

For en utenforstående virker det ikke helt usannsynlig at Torment-teamet ikke har fått den prioriteringen man kanskje hadde forventet på forhånd, med tanke på at studioet åpenbart har brukt mye ressurser på den forbedrede utgaven av Wasteland 2, og i tillegg har storprosjektet Bard’s Tale IV under utvikling.

I forbindelse med annonseringen av utsettelsen, kommer det også frem at prosjektleder Kevin Saunders har forlatt inXile. Hvorvidt det er noen sammenheng her, vil jeg ikke spekulere i.

Torment: Tides of Numenera er et sterkt historiedrevet isometrisk enspillerrollespill satt til en rollespillverden som heter Numenera. Her er en videopresentasjon av spillets verden:

2 kommentarer om “Torment: Tides of Numenera har blitt utsatt til 2016”

  1. Buu… :|

    Men ja… Hvis det «bare» blir utsatt til da så er det jo bedre enn de fleste andre Kickstarterne jeg har backet :p

    Svar
  2. Skulle spillet egentlig komme ut i 2015 altså? Det var det vel ingen som trodde på……Dette er nok det spillet jeg gleder meg mest til nå.

    Svar

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.