De reiste til England med diskettene i bagasjen, men spillet krasjet da de skulle vise det frem for en utgiver.
Norge var ikke spesielt frempå hva spillutvikling angår på åtti- og nittitallet, men vi hadde en rik demoscene og mange mennesker som åpenbart hadde peiling på både kode, grafikk og musikk på datamaskinen. Nå viser det seg at det vesle antallet norskutviklede spill utgitt på det internasjonale markedet kunne vokst med ett, om et par unge spillutviklere hadde hatt litt flaks.
Road-trip til England
I en artikkel på ITAvisen forteller nemlig Richard Glenn Nielsen om hvordan han og kameraten Freddy Tveit hadde laget et sideskrollende romskytespill for Amiga, og reiste til England (via halve det europeiske kontinentet) i en gammel Ford Escort fra syttitallet for å vise det til datidens storutgivere som Ocean, U.S. Gold og Mirrorsoft.
De fikk imidlertid ikke napp hos noen av dem – de fleste var tilsynelatende opptatt da de kom, og den ene gangen de faktisk fikk vise spillet krasjet det fordi det ikke var helt kompatibel med maskinvaren som ble brukt.
Med litt bedre forberedelser og mer tålmodighet enn det artikkelen antyder at de hadde, kunne det kanskje gått bedre. Skjermbildene av spillet ser ganske kule ut, og det ser ut som utviklingen kom veldig langt – veldig synd at ingen tok vare på koden, og at det ikke lenger eksisterer. Det hadde vært artig å prøve!
En artig historie ble det alle fall.