Bli fengselsdirektør i oktober

Den britiske indie-utvikleren Introversion har en lang og ustabil historie, med store suksesser og store kriser. Etter debuten med hackerspillet Uplink har de blant annet gitt oss strategihybriden Darwinia og atomkrigsspillet Defcon, og nå er deres nyeste spill – Prison Architect – straks klart for full lansering.

Hvem hadde trodd det kunne være moro å drive et fengsel?
Hvem hadde trodd det kunne være moro å drive et fengsel?

Prison Architect har vært i «early access» i evigheter nå, og har på mange måter virket som et spill av den typen som bare får mer og mer innhold og flere og flere funksjoner, og aldri egentlig blir «ferdig». Men den 6. oktober vil det altså forlate «early access», og regnes som et komplett spill. At utviklerne vil fortsette å jobbe med det ser imidlertid ut til å være nokså garantert.

Om du ikke vet så mye om Prison Architect fra før, kan vi fortelle at det er en slags kombinasjon av Theme Park og Dwarf Fortress, der jobben din er å drive et amerikansk fengsel. Sentralt i spillet er fangenes dynamiske oppførsel, som antakeligvis kommer til å sikre den ene utfordringen etter den andre.

Jeg testet tidligutgaven allerede i mars 2013, og skrev om det på Gamer.no. Men med tanke på at utviklerne jevnt og trutt har lagt til ny funksjonalitet siden den gang, tviler jeg egentlig på at det jeg skrev da er særlig relevant. Jeg har ikke testet spillet siden, men gleder meg stort til fullversjonen.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.