Skaperne av Prison Architect har demonstrert to kule prototyper, og vil ha hjelp til å velge hvilken de skal fullføre.
Den britiske indie-utvikleren Introversion jobber fortsatt med å forbedre og utvide strategisuksessen Prison Architect, men de vil også begynne på et nytt prosjekt. Nå har de presentert to prototyper, som i ekte Introversion-stil har fint lite til felles med verken hverandre eller studioets tidligere spill.
Huleutforskning og hjernetrim med bomber
Den første prototypen heter Scanner Sombre, og er et spill som foregår i helt mørke hulesystemer. Til å hjelpe deg å navigere, har du en lidar-scanner, som gir deg et visuelt inntrykk av omgivelsene dine – bygd opp av prikker. Scanneren fungerer akkurat som i virkeligheten, og resultatet er overraskende stemningsfullt.
Den andre prototypen heter Wrong Wire, og er et spill der poenget er å uskadeliggjøre stadig mer avanserte bomber. Her er alt fra mikrobrikker til elektroniske kretser simulert, så det du gjør vil få akkurat samme konsekvenser som det ville gjort i virkeligheten.
Du kan se prototypene videoen under (som starter med noe nytt snadder som skal implementeres i Prison Architect). Når du har funnet ut hvilken prototype du ønsker å se utviklet til et fullverdig spill, kan du stemme på Introversions nettsted.
Personlig holder jeg en liten knapp på Scanner Sombre, men egentlig er det ideelle svaret «ja takk, begge deler». Begge spillene virker nemlig svært interessante. Heldigvis virker ingen av dem like omfattende som Prison Architect, så det er jo mulig vi får se begge etter hvert.
Prison Architect kommer forøvrig snart til konsoll.