Folkene bak Warlock-spillene med sci-fi-strategi

Codex of Victory får tidliglansering i dag.

Russiske Ino-Co har spill som Warlock: Masters of the Arcane, Majesty 2 og Elven Legacy på rullebladet. Nå forlater de fantasy-universene til fordel for science fiction, med Codex of Victory. De holder seg imidlertid i samme sjanger, for Codex of Victory er et turbasert strategispill der moroa foregår på spillkart delt opp i heksagoner. Mmmh, heksagoner!

Vi liker turbasert strategi.
Vi liker turbasert strategi.

Kyborger skaper trøbbel (som vanlig)

Spillet foregår i en fremtid der menneskeheten hersker over to dusin planeter i samme klasse som Jorden, men der vi tydeligvis har gått tilbake til føydalismen. Samtidig har vi klart å lage kyborger, og disse har naturligvis bestemt seg for å gjøre opprør. Nå utkjempes en stor krig over disse planetene, og her kommer du inn i bildet.

Du må bygge en underjordisk base, der du kan produsere og skreddersy enheter, og sende dem i kamp på overflaten. Hvor avanserte muligheter du får til å skreddersy enhetene gjenstår å se, men i traileren under ser vi hvordan en tobeint kamprobot utstyres med våpen før den sendes ut for å sprenge ting i lufta.

Spillet lanseres altså på «early access» i dag. Det er forventet å bli ferdigutviklet i løpet av tre-fire måneder. Tidligversjonen har kun den første av kampanjens «akter», og mangler også en rekke enheter og andre greier som skal bli en del av fullversjonen, men den skal samtidig være fullt spillbar i både en- og flerspiller. Her er traileren.

 

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.