Frister det å spille Ghosts’n’Goblins på mobildingsen din?

Capcom bringer fire arkadeklassikere til iOS og Android.

Ghosts’n’Goblins er et spill jeg tenker blir bortimot umulig å spille uten presisjonen til en dedikert håndkontroller, og aller helst en digital stikke eller tastaturet (selv om sistnevnte kanskje ikke gir den samme godfølelsen). Men Capcom har likevel tenkt å bringe det klassiske arkadespillet til mobil, og for å gjøre det lettere kan man velge mellom «classic» og «casual»-modus.

Fire klassikere

Ghosts’n’Goblins er ikke alene om å få mobilversjon. Den japanske utgiveren vil også bringe det skrollende flyskytespillet 1942 og actionspillet Commando til mobile plattformer, samt Ghosts’n’Goblins’ oppfølger, Ghouls’n’Ghosts.

Alle spillene får valg mellom «classic» og «casual», samt muligheten til å skreddersy kontrollene. Mulighet for auto-skyting og nettbaserte poengtavler loves også. Lanseringen vil finne sted om ikke så voldsomt lenge, men Capcom røper ikke spesifikt når.

Tilfeldigvis har både Commando og Ghosts’n’Goblins fått nye Commodore 64-versjoner i løpet av Spillhistorie.no sin levetid. Jeg elsker dem begge, og lurer jommen på om jeg skal ta meg en runde med Commando i kveld. Det er bedre enn å frese snø som blåser rett tilbake i ansiktet ditt, slik jeg har gjort til nå i dag. Kaffe, nå.

En kommentar om “Frister det å spille Ghosts’n’Goblins på mobildingsen din?”

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.