Grottene venter i Curse of the Dead Gods

Dette nylanserte actionrollespillet har fått rikelig med skryt allerede.

Det skorter egentlig ikke på spill der vi må utforske endeløse, datagenererte grotter på jakt etter skatter og verdifulle ressurser, mens vi overvinner like mange monstre som det bor folk i et middels stort land. Legger vi til «roguelike»-elementer synker kanskje totalen litt, men det er fortsatt snakk om et heftig antall spill.

Så at det nå har kommet et nytt slikt spill, er ikke så voldsomt nyhetsverdig. Men Curse of the Dead Gods virker likevel interessant nok til at det får det alle spill ønsker seg mest av alt her i verden, nemlig en artikkel på Norges minste spillnettsted. Godt jobbet, folkene som står bak Curse of the Dead Gods!

Hva har vi gjort mot de døde gudene, egentlig?
Hva har vi gjort mot de døde gudene, egentlig?

Actionfylt slåssing

Curse of the Dead Gods inneholder alle greiene nevnt i starten, men det har også et actionfylt kampsystem, rikelig med feller som kan ødelegge for spilleren (og fiendene!) samt fantasifulle forbannelser som skaper trøbbel (og muligheter) for spillerne underveis. Dessuten ser det flott ut, med en dyster grafikkstil og fokus på lys og skygge.

Spillet er per nå i «early access», og der skal det bli en stund – utviklerne tror det kan være ferdig før utgangen av året, men sier samtidig at de gjerne utsetter fristen om det viser seg å være mer som trenger å gjøres. Brukeranmeldelsene tyder likevel på at spillet er temmelig solid allerede.

I tillegg til den nylanserte PC-versjonen kommer spillet etter hvert til konsoll. Ta en titt på denne videoen, som forteller litt om hvordan det hele fungerer.

Og her er traileren:

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.