Industri og bybygging i tidliglanserte Scorchlands

Bygg kolonier på en vulkansk måne i dette nye indie-spillet.

Det kommer stadig nye spill som får meg til å ønske at jeg hadde litt mer tid til å faktisk spille spill (og det kommer fra noen som – vinterstid, i alle fall – knapt har andre hobbyer enn dataspill). Ukens spillutgivelse jeg gjerne skulle hatt tid til å teste er Scorchlands, som ble lansert i «early access» på PC (også på GOG).

Heksagoner liker vi alltid.
Heksagoner liker vi alltid.

Scorchlands er et by-/kolonibyggespill der du må skape velfungerende samfunn på en vulkansk måne. Det høres ikke spesielt unikt ut, men som du kanskje ser av skjermbildet er planetene delt opp i heksagoner. Disse kan hver romme én bygning, og byggeplassen er begrensete.

Effektiv utnyttelse av plassen er en nøkkel her, spesielt siden du får synergieffekter om du plasserer spesifikke bygninger ved siden av hverandre. Heldigvis kan du lage flere sentre for bygging, og frakte ressurser mellom dem ved hjelp av … eh, laserstråler? I tillegg er det rike muligheter til å endre terrenget, for å få det til å passe inn i dine planer.

Spillet ser ut til å ha fått en god mottakelse av de som har tatt seg bryet med å skrive brukeranmeldelser. Det skal være i «early access» i opp mot halvannet år, ifølge utviklerne. Her er en trailer:

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.