Trodde du episodebaserte eventyrspill var døde?

Superheltkomedien Dispatch hadde over 130 000 samtidige spillere på Steam.

AdHoc Studio ble startet i kjølvannet av nedleggelsen av Telltale Games (som senere startet opp igjen), og jobbet lenge med en ny sesong av Telltale-suksessen The Wolf Among Us. Det er imidlertid lenge siden vi har hørt noe om den, og i stedet ble deres første lansering superheltkomedien Dispatch.

Litt romantikk må til.
Litt romantikk må til.

I Dispatch spiller du ikke en superhelt selv. I stedet bemanner du telefonlinjen til superheltbyrået du jobber for, og når skurkestreker og andre katastrofer trenger super hjelp, er det du som må sende en gjeng med noe dysfunksjonelle helter ut på jobb – og helst også hjelpe å sikre at de kommer uskadet tilbake. Samtidig må du også forholde deg til hva som skjer på kontoret.

Spillets første episode ble sluppet 22. oktober, og nå er den siste på plass slik at hele sesongen er fullført. Å si at Dispatch har blitt en suksess er å ta det litt forsiktig, for det solgte én million kopier på ti dager og på det meste hadde det over 130 000 samtidige spillere på Steam (i tillegg til at spillet er ute på PlayStation).

I tillegg har det holdt seg på topplistene hele perioden, og har i skrivende stund over 42 000 brukeranmeldelser. Med andre ord ikke fryktelig langt bak ARC Raiders, som «alle» maser om for tiden. Brukeranmeldelsene er også overveldende positive.

Suksessen har resultert i at utviklerne nå vurderer en ny sesong, noe de var langt fra sikre på at var aktuelt for bare noen uker siden. Skjønt først må de kanskje fullføre et annet episodeeventyr (uten tittel) som er satt til Critical Roles Exandria-verden. Her er i alle fall en trailer:

Legg igjen en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.