Oppfølgeren til det glimrende rollespillet Divinity: Original Sin skal, i alle fall delvis, finansieres av folket. Nå er Kickstarter-kampanjen i gang, og i den forbindelse har vi selvsagt fått massevis av informasjon om det kommende spillet.
Jeg skal ikke gå i detalj om ting du uansett kommer til å lese på Kickstarter-siden, men spillets store tema ser ut til å være hvordan en persons opprinnelse vil påvirke hvem de er og hvilke sjanser de får i livet. I tillegg til å velge egenskaper og rase når du starter spillet, må du også velge en forhistorie til figuren din (litt som i Dragon Age: Origins), og dette vil visstnok få veldig mye å si for veien videre.
I tillegg kan du få med deg opp til tre andre figurer, enten menneske- eller datastyrte (vi hadde med andre ord rett da vi tippet at spillet ville få støtte for fire spillere), og hver av disse vil ha sin egen detaljerte forhistorie som blant annet påvirker deres mål og motivasjon for å hjelpe deg.
Interessant nok vil det denne gangen være mulig å være i konkurranse med de andre figurene, og forsøke å oppnå ulike mål om motivasjonene deres ikke er de samme.
Resten skal du få lese på Kickstarter-siden, eller i en svært artikkel skrevet av Adam Smith på Rock, Paper, Shotgun. Det er veldig mye spennende å ta inn over seg her.
Kampanjen går så det suser, så om du er skeptisk til Kickstarter er det bare å vente til lanseringen. Spillet kommer garantert til å nå folkefinansieringsmålet (og antakeligvis få mer enn det dobbelte av hva utviklerne ber om).
Makan til MP-fokus nå da…
Blir bare DOS2 på meg da siden 25 ekstra for DOS1 blir i overkant! (Iallfall inntil de avslører tormentmannen som stretch goal.)