Ambisiøs romkamp i Infinity: Battlescape

Infinity: Battlescape skal spillerne utforske og kjempe om et solsystem i naturlig størrelse.

inf1I Infinity: Battlescape må flere hundre spillere kjempe om kontrollen over et dataskapt solsystem. Spillerne får fly alt fra små jagere til gigantiske slagskip, og de kan fly sømløst til og fra planetoverflatene. Spillet har ingen lasteskjermer.

I tillegg til hovedmodusen der spillerne deltar i nettbaserte kamper som kan vare flere dager, får spillet en enkel «offline»-modus der du kan utforske spilluniverset uten å bli forstyrret. Hvert solsystem skal inneholde dusinvis av planeter og måner i full størrelse.

inf2Utviklerne har nå lansert en folkefinansieringskampanje på Kickstarter, der de er omtrent halvveis til målet sitt. Det er nesten to år til de forventer å lansere den ferdige versjonen (i september 2017), om de lykkes på Kickstarter.

Lange utviklingstider er dette teamet kjent med. Infinity: Battlescape har utviklet seg fra et større prosjekt som heter Infinity Universe, og det er svært lenge siden utviklerne viste frem sine imponerende, dataskapte planeter for første gang.

inf3Jeg kan ikke helt huske når jeg ble oppmerksom på Infinity-prosjektet, men jeg tok det med i en artikkel jeg skrev om datagenerert innhold i dataspill på Gamer.no så langt tilbake som i 2009. Det er forresten en artig artikkel å lese nå i ettertid, med tanke på hvor viktig slikt innhold har blitt for spill siden den tid.

Spillet ser i alle fall fortsatt imponerende ut, selv om det nå må finne seg i betydelig større konkurranse i romsjangeren. Utviklerne av Elite: Dangerous viste for eksempel nylig hvordan deres planeter tar seg ut.

Her er noen videoer fra spillet. Kickstarter-trailer først:

Her kan du se hvordan en spiller flyr fra rommet og ned på en måne:

Introduksjon av spillmekanismene:

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.