Racecraft byr på uendelig mange baner

Er du lei av Imola, Hockenheim og Silverstone? Bilspillet Racecraft skaper banene sine selv.

I løpet av november vil den italienske bilspillutvikleren Vae Victis Games lansere Racecraft på Steam. Dette er et Formel 1-aktig bilspill der handlingen ikke foregår på lisensierte versjoner av virkelige baner, men datagenererte baner laget av spillet selv. Disse skal fortsatt være «realistiske», altså minne om baner man kjører ekte billøp på.

Dermed loves vi et uendelig antall baner å kjøre på. Det blir selvsagt mulig å lagre baner vi synes er spesielt gode, og disse kan også deles med andre.

Dataskapte baner og spillerskapte biler.
Dataskapte baner og spillerskapte biler.

Bilene kan bygges fra bunnen av, ved hjelp av en bråte forskjellige deler som påvirker kjørefysikken på ulike måter. Utviklerne lover også en avansert samarbeidsmodus der spillerne får ulike roller i et lag – nøyaktig hvordan de skal gjøre alle rollene like interessante som rollen til føreren vites ikke.

Naturligvis støttes «virtual reality», og kontrollene er laget slik at man aldri skal behøve å ta hendene bort fra rattet når man spiller.

Racecraft vil lanseres i «early access», og Vae Victis forventer at det vil videreutvikles i cirka ett år før den endelige versjonen er klar. Utviklerens forrige spill er Victory: The Age of Racing.

Her er en trailer:

 

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.