Nye Hitman blir episodespill

Kort tid før lanseringen, har Square Enix plutselig valgt å lansere spillet i separate episoder.

I mars lanseres det nye snikespillet i Hitman-serien, men det blir ikke helt som forventet. Utgiver Square Enix har nemlig plutselig bestemt seg for å endre spillets struktur betydelig, og lansere det som et episodebasert produkt.

Den første delen av spillet skal ifølge IGN kalles Intro Pack, og lanseres 11. mars. Den inneholder spillets prolog, og Paris-område. I april følger Italia, og Marokko kommer i mai. Videre vil spillet fortsette å få månedlige innholdspakker, med områder som USA, Thailand og Japan.

En Hitman-fan mottar nyheten om at spillet blir episodebasert.
En Hitman-fan mottar nyheten om at spillet blir episodebasert.

I USA vil Intro Pack koste 15 dollar, mens resten av oppdateringene vil koste 10 dollar hver. Amerikanerne kan imidlertid kjøpe tilgang på Full Experience for 60 dollar. Hva de norske prisene blir, gjenstår å se.

Nylig ble alle forhåndsbestillinger på PlayStation kansellert på grunn av endringen, men på Steam kan man fortsatt forhåndsbestille Hitman for 409 kroner. Det blir spennende å se om forhåndsbestillingene blir kansellert der også, eller om Square Enix og Steam bare overfører dem til Full Experience-pakken (noe som i så fall hadde vært ganske kritikkverdig, ettersom kjøperne nå får et fundamentalt annerledes produkt enn det de bestilte).

De som har forhåndsbestilt på PS4 og PC får forøvrig tilgang på en beta. Den lanseres 14. februar på PS4 og 19. februar på PC. I en pressemelding skriver Square Enix også at disk-versjonen (antakeligvis Full Experience) lanseres mot slutten av året.

Hva tenker dere om endringen? For min egen del ble det mindre sannsynlig at jeg kjøper Hitman nå, men jeg sto ikke akkurat fremst i køen i utgangspunktet.

Relaterte innlegg

En kommentar om “Nye Hitman blir episodespill

  1. Nå har ikke jeg spilt noen av de nyeste HItman-spillene, men skal ide ikke ha vært ganske middelmådige uansett? Merkelig valg å gå for en episodemodell. Betyr det at det er et mer eksperimentelt spill denne gangen og Squeenix vil sjekke om markedet er interessert? (Mange salg, lager siste episodene, få salg, slenger ut noe uferdig) Eller er det en enda mer kynisk plan hvor de satser på at folk kjøper i hopetall og de derfor slipper å bry seg så mye om de påfølgende episodene?

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.