nVidia skryter av Rise of the Tomb Raider på PC

Har lagt ut en video for å vise noen av de nye grafikkfunksjonene.

Rise of the Tomb Raider ble lansert på PC i går, og etter noen timers spilling må jeg konkludedere at utviklerne har gjort en glimrende jobb med PC-versjonen. Spillet fungerer svært godt på systemet mitt, og ser helt spektakulært ut. I tillegg fungerer det glimrende med mus og tastatur, men det var jo egentlig bare å forvente.

Etter mange skuffende PC-overføringer i det siste, er det godt at ikke Crystal Dynamics og Nixxes har fulgt i enkelte andres fotspor, og rotet PC-lanseringen til. Jeg skal være forsiktig med å si så mye mer om selve spillet, men jeg har storkost meg med det så langt. Det er egentlig akkurat hva jeg forventet etter det glimrende Tomb Raider fra 2013.

nVidia har lagt ut en liten video der de gjør rede for noen av forbedringene som har blitt gjort i forbindelse med PC-lanseringen. Den kan du se under. I tillegg kan du svippe innom Eurogamer, som har en detaljert analyse av spillet på PC.

Relaterte innlegg

2 kommentarer om “nVidia skryter av Rise of the Tomb Raider på PC

  1. Den forrige porten var i alle fall veldig bra på det tidspunktet jeg spilte det. Likte ikke retningen spillet tok da, med meningsløs slakting, som ikke har noe med serien å gjøre. Virket som spilldesignerne og historiefortelleren var totalt i utakt også med tanke på at Lara fremstilles som sart og uskyldig, som aldri har rørt et våpen, for så å slakte ned hundrevis av fiender i reneste Rambo-stil ti minutter senere. Denne utakten fortsetter hele spillet, og gjør at historiefortellingen blir helt dust.

    I tillegg var de få stedene man faktisk kunne gjøre litt «tomb raiding» lagt opp til å kunne løses av spedbarn, noe som var ekstremt skuffende, hvis ikke kunne jeg nok anbefalt spillet. Skal vel være litt mer «tomb raiding» i oppfølgeren, men regner med at «vanskelighets»graden legger seg på samme linje.

    Fantastisk grafikk da. Eneste grunnen til at jeg spilte igjennom eneren. Litt samme grunn til at jeg spilte igjennom Final Fantasy 7 bare pga filmsekvensene, siden spillet i seg selv er fryktelig dårlig. :P

    • Ikke hør på ham! 2013-Lara var godsaker så det holder. Og sikkert ikke bare fordi jeg likte å oppgradere våpenene. :p (Jeg spilte det heller ikke bare pga håret som visse andre.)

      Synes det er lite action i den nvidia-videoen da, bortsett fra hardware tesselation. Like greit siden jeg har 700-kort og de sikkert krever 900 hardware-støtte for masse av sakene de skryter av. Nei, når jeg engang i fremtiden spiller det så blir det vel bare å fjerne depth of field og motion blur og ellers kjøre defaulten uten å aktivere alt mulig.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.