The White March – Part 2 er ute nå, og markerer slutten på historien i Pillars of Eternity.
Nå har Paradox og Obsidian lansert den andre og siste nedlastbare ekspansjonspakken for det folkefinansierte rollespillet Pillars of Eternity. The White March – Part 2 setter punktum for historien i rollespillet, og Obsidian vender nå nesen fremover, mot nye produkter.
– Vi startet Kickstarter-kampanjen for det som da het Project Eternity for tre og et halvt år siden. Det er surrealistisk å tenke på hvor enormt mye dette spillet har betydd for oss i Obsidian, og hvor mye det har endret oss som spillutvikler, sier Obsidian-sjef Feargus Urquhart. Han lover samtidig at selskapet er langt fra ferdig med å fortelle historier satt til Pillars-verdenen.
The White March – Part 2 fortsetter historien fra den første nedlastbare ekspansjonen fra spillet, og mye av handlingen finner sted i de iskalde områdene nord for spillmiljøene vi stiftet bekjentskap med i hovedspillet. Her er lanseringstraileren for ekspansjonen, og under finner du utviklernes skryteliste:
- Climactic Conclusion: Part II offers a climatic conclusion to the White March story, adding a wealth of new content to the world of Pillars of Eternity.
- Higher Character Levels: Two new character levels have been included, adding dozens of new and unique abilities to the game while raising the level cap from 14 to 16.
- Story Mode: For people who would love to experience the rich and deep story of Pillars of Eternity, Story Mode lets players get through combat more quickly.
- Stronghold Improvements: The player stronghold has been updated to give special rewards, add rich stories, and present new challenges.
- New Barbarian Companion: With the introduction of Maneha the Barbarian, all 11 classes of Pillars of Eternity now have a unique companion representing them, each with their own personalities and quests.
- Expanded Skill Uses: Both the Athletics and Survival skills have been updated to be more compelling, allowing for greater choices in making unique characters that are tailored to your playstyle.
- Improved UI: The character action bar has been made more streamlined, there is better feedback during combat, and there is a more comprehensive breakdown of your characters’ stats.
- Knockout Injuries: There is now an optional difficulty feature that inflicts long-term injuries when a character is knocked out in a fight
Lastet ned i går, men har ikke fått spilt enda. Men Downfall kom jo også ut….. og Godsaker maser om XCOM 2-streaming i stedet for at jeg bruker tid på en av disse to. For et slit.
Jeg har ikke spilt Pillars of Eternity siden jeg fikk spillet rett etter lansering. Jeg la det bort pga. elendig optimalisering som jeg håpet de skulle reparere etter hvert. Til dere som har spilt det nylig; Sliter det fortsatt med massive lastetider, eller har de fikset det problemet?
Har aldri hatt problemer med lastetidene selv, men noen av patchene skal ha fikset mye på lastetidene, så du må nesten bare prøve igjen.