I ekspansjonspakken Marketing & Malpractice får det underholdende strategispillet økt fokus på salg og markedsføring.
Big Pharma er et strategispill der du må tjene deg søkkrik på å produsere ulike typer legemidler. Du må forske deg frem til ulike typer ingredienser, og bruke disse i stadig mer avanserte produksjonskjeder for å lage gode (eller ikke fullt så gode) legemidler. Du kan lese våre inntrykk fra spillet for å finne ut mer.
Den 26. april får Big Pharma sin første ekspansjon, Marketing & Malpractice. Her økes fokus på forretningsmessige ting, slik som å ansette folk som kan drive markedsføring rettet mot både leger og pasienter, for å sikre at dine legemidler blir valgt. Du kan også modifisere dem for å gi dem effekter som «umiddelbar virkning» eller «ekstra varighet», for på den måten å gjøre dem mer fristende.
Mer lugubre tiltak finnes også, slik som å gi legene gaver eller til og med drive testing der du manipulerer resultatene for å sikre at de gjør legemidlene dine lettere å selge. Men slikt kan selvsagt slå tilbake på deg selv om noen får snusen i det.
Alt dette lar deg igjen øke prisen på legemidlene dine, slik at du kan tjene enda mer penger på folks elendighet. Mer informasjon om ekspansjonen finner du i en bloggpost hos utviklerne, og du kan også få et overblikk ved å se traileren under. Her forklarer «Miriam Krelish» hvordan ting gjøres i bransjen: