Her er et glimt fra utviklingen av Syberia 3

Kate Walker er tilbake, i et nytt eventyr skapt av Benoit Sokal. I denne videoen får vi bli med bak kulissene.

Rundt år 2000 var eventyrspillsjangeren erklært død og begravet av de store utgiverne og en samlet spillpresse. Men den var ikke død, og den fikk faktisk noen av sine største klassikere i denne perioden. Spill som Den Lengste Reisen og Syberia var enorme høydepunkter for de av oss som fortsatt elsket sjangeren.

Kate leker seg med toppmoderne teknologi.
Kate leker seg med toppmoderne teknologi.

Det begynner å bli en god del år siden Syberia 2 tilsynelatende avsluttet historien om Kate Walker og hennes magiske reise østover i et alternativt Europa. Men nå kan vi endelig glede oss til Syberia 3, som den 1. desember i år skal lanseres for Xbox One, PlayStation 4, PC og Mac.

I videoen under får vi bli med bak scenen, og høre spilldesigner Benoit Sokal og andre medlemmer av utviklerteamet diskutere det nye spillet og hva vi kan forvente (slik som heftig musikk fra Inon Zur). Jeg må innrømme at videoen har fått meg til å glede meg litt ekstra til spillet.

Litt skryteliste-stoff, hentet fra spillets Steam-side:

  • A brand new tale, completely different from the first two Syberia games.
  • Exceptionally immersive storytelling, multiplied by Benoit Sokal’s unparalleled artistic direction
  • Explore Benoit Sokal’s poetic universe in 3D for the first time
  • Original score by Inon Zur (Syberia 2, Fallout, Dragon Age, Prince of Persia)
  • Original, real-time 3D puzzles and mysteries

4 kommentarer om “Her er et glimt fra utviklingen av Syberia 3”

  1. Historien og det stemningsfulle universet i Syberia 1 og 2 gjorde stort inntrykk på meg, men jeg sliter med å mobilisere den store entusiasmen for dette spillet. Skjønner ikke hva som er bedre med knotete 3D-miljøer enn flotte, håndmalte bakgrunner. Jeg frykter også at det er fullstappet med de meningsløse actionsekvensene som har blitt obligatoriske i dagens 3D-eventyrspill.

    Svar
    • Syberia 1 hadde vel heller ikke håndmalte bakgrunner – så langt jeg kan se, er miljøene 3D-modellert, og så muligens fikset litt på i ettertid. Ved å rendre dem i 2D kunne utviklerne øke detalj- og effektnivået i forhold til det vi fant i 3D-spill på den tiden, men dette er egentlig ikke lenger nødvendig.

      Når det gjelder actionsekvenser, så aner jeg jo ikke mer enn det du gjør om hvordan det endelige spillet blir, men Red Thread Games har vel klart å holde seg unna slike med Drømmefall Kapitler? Har ikke noe inntrykk av at Benoit Sokal er spesielt interessert i action.

      Svar
      • Hmm, lette etter screenshots av spillet nå, og du har nok rett. Store deler av flere av bakgrunnene består av prerendrede 3D-modeller. Dreamfall Chapters har jeg ikke spilt ennå, og jeg kommer ikke til å gjøre det før det er helt ferdig. Fra det jeg har hørt tror de har unngått den verste typen actionsekvenser (QTE for eksempel), men jeg mener også å ha hørt om gåter med tidspress. Ikke at det nødvendigvis er noen katastrofe, men i denne typen spill foretrekker jeg å suge inn historie og stemning fullstendig i mitt eget tempo. Når Syberia 3 da skryter av «real time 3D puzzles» blir jeg derfor litt skeptisk.

        Svar
  2. Ikke noe galt med grafikken i alle fall! En av mine kardinalsynder at jeg bare har spilt litt av eneren i denne serien. Passer bra å sette seg ned med dem snart med andre ord.

    Svar

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.