Omen-inspirerte Lucius er gjenskapt i Commodore 64-stil

Ta livet av familien din og alle vennene deres, denne gangen i lav oppløsning.

Da jeg var liten, så jeg en av Omen-filmene. Derfor har jeg egentlig ikke vært spesielt lysten på å spille Lucius, et tredjepersons eventyrspill der du spiller en liten gutt som sannsynligvis er besatt av djevelen, og må kvitte deg med den ene personen etter den andre på stadig mer fantasifullt og blodig vis.

Få piksler og få farger. Slik det skal være.
Få piksler og få farger. Slik det skal være.

Men når de finske utviklerne bak Lucius nå har lansert Lucius Demake, er jeg hakket mer interessert. Her har de rett og slett forsøkt å gjenskape konseptet fra hovedspillet, men som om det skulle vært et Commodore 64-spill. Minus all lastetiden, selvsagt.

Skjermbildene røper at de faktisk har gjort en veldig god jobb med stilen, i alle fall – figurene, miljøene og grensesnittet er som tatt ut av et Commodore 64-spill, og utviklerne har unngått den tradisjonelle, konsoll-inspirerte pixelkunststilen som indiescenen er så glad i for tiden (for all del, den er herlig, men det blir litt mye av det samme).

Selve spillet ser ut til å fungere som et rimelig tradisjonelt eventyr sett ovenfra, satt til en åpen verden. Her er en trailer:

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.