I Echo må du unngå å bli drept av dine egne kloner

Motstanderne formes av dine handlinger – bare gjør det du ikke frykter at de også skal gjøre.

Den København-baserte spillutvikleren Ultra Ultra har lansert en video som forklarer hvordan deres kommende snikeactionspill Echo fungerer – og det er faktisk rimelig spennende. Handlingen foregår i et vakkert slott, der du møter virtuelle kloner av deg selv. Disse ønsker å drepe deg, men det interessante er at det er dine handlinger som avgjør hvilke muligheter de har til rådighet.

– Ja, jeg har softis på hodet. Var det noe annet du lurte på?
– Ja, jeg har softis på hodet. Var det noe annet du lurte på?

De vil nemlig forsøke å analysere alt du gjør, og herme etter deg. Ved jevne mellomrom vil slottet du spiller i «starte på nytt», og da vil også klonene oppdateres til å inkludere den siste informasjonen om deg og handlingsmønsteret ditt.

Dette kan være både positivt og negativt; om du opplever at klonene har lagt seg til en veldig plagsom vane, kan du nemlig slutte å gjøre det samme selv. Da vil du påvirke dem, slik at de etter hvert også slutter å gjøre det. Hver gang slottet du er i starter på nytt, slukkes lysene og du er fri til å gjøre hva du vil uten å bli overvåket.

Konseptet virker friskt og interessant, men det gjenstår selvfølgelig å se hvor godt det fungerer i praksis. Echo skal etter planen lanseres på PC og ikke-annonserte konsollplattformer til neste år, og du kan finne mer informasjon om spillet på det offisielle nettstedet. Her er videoen:

Og her er en liten trailer:

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.