Turbasert Warhammer 40,000-strategi i Sanctus Reach

Det nye Warhammer 40,000-spillet fra Slitherine lanseres denne uken.

Jeg må ærlig talt innrømme at det har blitt litt mye Warhammer i det siste – Games Workshop har delt ut lisenser i hytt og gevær, og selv om det har resultert i flere veldig gode spill, så er jeg litt smålei. Kanskje på tide med en Warhammer-pause?

Grått, men sånn skal det jo være.
Grått, men sånn skal det jo være.

3D-strategi med detaljerte modeller

Før den tid, kommer i alle fall Warhammer 40,000: Sanctus Reach. Det er et turbasert strategispill satt til den futuristiske delen av Warhammer-universet, med rom-orker og så videre. Spillet byr på to svære, historiedrevne kampanjer (en for orkene og en for rom-marinesoldatene), flerspiller og «skirmish»-modus med tilfeldig genererte miljøer.

I motsetning til utgiver Slitherines forrige Warhammer 40,000-spill, detaljert 3D-grafikk med ekstra fokus på enhetene. Hver side har 30 av dem.

I kampanjemodus vil enhetene du kontrollerer kunne gå opp i nivå, og tas med videre til neste oppdrag. Det lønner seg med andre ord ikke å ofre dem like lett som «ekte» Warhammer-offiserer ofrer undersåttene sine. For å vinne må du velge riktig utrustning, passe på flankene og utnytte deg maksimalt av terrenget, forteller Slitherine. Lanseringsdatoen er 19. januar (på torsdag, altså). Trailer:

 

En kommentar om “Turbasert Warhammer 40,000-strategi i Sanctus Reach”

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.