The Long Dark er endelig ferdigutviklet

Kan du overleve i den iskalde, kanadiske villmarken?

Det begynner å bli en god stund siden jeg «backet» The Long Dark på Kickstarter, men nå er spillet endelig ferdigutviklet. Det betyr først og fremst at den etterlengtede historiemodusen har blitt lagt inn i spillet, i tillegg til den allerede eksisterende sandkassemodusen som «early access»-spillerne har kost seg med en stund.

Spillet har selvsagt en dynamisk dag/natt-syklus.
Spillet har selvsagt en dynamisk dag/natt-syklus.

Flykrasj i villmarken

The Long Dark foregår i den kanadiske villmarken, midt på vinteren. En katastrofe har tatt ut alle våre moderne kommunikasjonsmidler, og strømnettet er også nede for telling. Du og din kollega, Astrid, overlever et flykrasj og blir separert fra hverandre. Nå må du prøve å finne henne igjen, uten å sulte eller fryse ihjel i villmarken. Eller bli spist av ulver, for den saks skyld.

Det som opprinnelig tiltrakk meg til dette spillet var at det a) er et overlevelsesspill helt uten zombier og b) at det ser ut til å være hakket mer realistisk enn de fleste spillene i sjangeren. Det har heller ingen flerspiller, og kan derfor være balansert for å gi en så god opplevelse som mulig når man spiller alene.

Utviklerne har imidlertid «jukset litt» med lanseringen – historiemodusen er kanskje inne, men har bare to av fem planlagte kapitler. De tre andre skal legges til gratis, tilsynelatende som i et typisk Telltale-episodespill. Per nå skal det være cirka 15 timer med spilletid i historiemodusen.

En kommentar om “The Long Dark er endelig ferdigutviklet”

  1. Leser at historiemodusen er skuffende svak, dessverre. Utrolig synd, for sandkassedelen er veldig bra, og en god historiemodus i dette spillet hadde vært helt fantastisk. Allikevel fristende å teste sandkassedelen igjen. Er noen måneder siden sist nå.

    Svar

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.