I Starmancer må du bygge og drive din egen romstasjon.
Det er ikke akkurat mangel på Dwarf Fortress-aktige strategispill satt til romstasjoner nå for tiden, men vi tåler alltids ett til, spesielt når det ser så pent ut som Starmancer. Kort sagt er poenget å bygge opp en romstasjon, og sørge for at de simulerte kolonistene både har det de trenger for å overleve, og helst også trives.
Simulerte kolonister
Hver kolonist skal ha sin egen personlighet og «forhistorie» (de dyrkes egentlig frem i klonetanker, men må få installert en bevissthet hentet fra en person på Jorden for å fungere), som vil påvirke hvor godt de utfører ulike oppgaver, hvordan de omgås andre, og hvordan de reagerer når ting begynner å falle fra hverandre.
Disse personlighetene skal forhåpentligvis også være med å skape artige historier som du kan huske lenge etter at kolonistene de handlet om er døde. Du kan sjekke det offisielle nettstedet for mer informasjon om selve spillet.
Starmancer er i disse dager i ferd med å fullføre en svært vellykket folkefinansieringskampanje. Samtidig har utvikleren annonsert at de har fått utgiver, i form av Chucklefish. Dette er selskapet som ga ut indie-suksessen Stardew Valley, så forhåpentligvis er det en liten indikasjon på at utviklerne har noe spennende på gang her.
Lanseringen skal finne sted i januar neste år, men det er allerede nå mulig å laste ned en demo av spillet (PC, Mac og Linux). Her er en trailer: