Infernium beskrives som Pac-Man i Helvete

Dark Souls har åpenbart også vært en inspirasjonskilde for dette førstepersonsspillet.

Infernium er et førstepersonsspill satt til en surrealistisk og overraskende vakker versjon av Helvete. Her er du fanget, sammen med en rekke monstre som vandrer rundt i miljøene. Om de oppdager deg, vil de forsøke å ta knekken på deg, og du har ingen måte å bekjempe dem på.

Uh-oh! Et rødt pledd!
Uh-oh! Et rødt pledd!

I stedet må du prøve å være smart når du rømmer, og hver fiende krever en unik taktikk for å komme seg unna. Du kan også benytte deg av miljøene rundt deg, med dører som kan stenges eller hemmelige ganger som kan åpnes. Men spillets verden fortsetter å eksistere i den tilstanden du forlater den i, selv om du blir drept.

Så om du får helt panikk og stenger en dør, men likevel blir kverket, så må du forholde deg til den stengte døren i neste «liv».

Soulslike?

Det ser veldig pent ut.
Det ser veldig pent ut.

Utvikler Carlos Coronado (som tidligere har skapt Mind: Path to Thalamus) skryter av en ikke-lineær handling satt til en stor, variert verden med mange ulike koblinger mellom de 17 ulike delene den består av, og måten verden er bygd opp på virker inspirert av Dark Souls-spillene. Du må også løse gåter, og finne ulike egenskaper som kan gjøre deg bedre rustet til å overvinne hindringene.

Siden lanseringen har han også gjort spillet litt enklere, for de som ønsker det – i starten kan du spille i ulike moduser, inkludert en hvor fiendene rett og slett er forduftet og du bare trenger å konsentrere deg om å løse nøtter. Men om du spiller det i standardmodus, forventer han at det skal ta i overkant av 14 timer å fullføre spillet.

Infernium er ute på PlayStation 4 og Steam. Her har du en trailer:

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.