Fallout 76 skal være et nettbasert overlevelsesspill

Vi bør visst ikke forvente et nytt enspillerrollespill i stil med de forrige Fallout-spillene.

Etter å ha holdt Fallout-fansen på pinebenken i alt for mange timer, med en temmelig meningsløs live-sending av en TV-skjerm, har Bethesda Game Studios endelig annonsert Fallout 76. Annonseringsvideoen er av den typen som forteller ekstremt lite om selve spillet, samtidig som den gir rikelig med hint om settingen. Du kan jo se den selv:

Detaljene vil forhåpentligvis komme på E3, der Bethesda skal holde en egen konferanse. Men allerede nå har Kotakus Jason Schreier fått en del informasjon om spillet, fra kilder som ønsker å være anonyme. Dermed må man selvsagt ta det hele med en klype salt, men her er – i korte trekk – det de sier:

Fallout 76 blir ikke et nytt enspillerrollespill i stil med de forrige storspillene i serien. I stedet blir det et nettbasert overlevelsesspill, som muligens ligner mer på Funcoms nye Conan-spill. Spillet vil ha oppdrag og slikt, som vanlig for serien, og det vil også ha basebygging. Ifølge kildene, startet prosjektet som en prototype av en flerspillerversjon av Fallout 4.

Schreier påpeker også at Vault 76, som er bomberommet det hele dreier seg om, skulle åpnes kun 20 år etter at bombene som ødela Fallouts verden smalt. Det betyr en langt mer «vill» setting enn i tidligere spill, ettersom det ikke eksisterer noe strukturert samfunn fra før av. Utviklingen skal i hovedsak foregå hos Bethesdas Austin-studio, som tidligere het BattleCry Studios.

Som sagt: Det er slett ikke sikkert disse ryktene stemmer, men det kan nok være lurt å roe ned forventningene om man håper på et nytt enspillerrollespill.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.