Jets’n’Guns 2 er rett rundt hjørnet

Og det er fortsatt Machinae Supremacy som lager musikken.

Jets’n’Guns fra 2004 var en av de tidlige, nettdistribuerte indie-suksessene på PC-plattformen. Spillet er et sideskrollende romskytespill i klassisk stil, men med modernisert grafikk, store eksplosjoner, mye humor og et heftig lydspor laget av det svenske metallbandet Machinae Supremacy.

Tidliglansering i desember

Når laserharper går amok.
Når laserharper går amok.

Nå, nesten 15 år senere, kommer oppfølgeren. Jets’n’Guns 2 har vært under utvikling i cirka to år, og lanseres i «early access» i desember. Oppfølgeren ser ut til å følge ganske tett i originalens fotspor, og vi loves en stor enspillerkampanje med håndlagde nivåer fullstappet av ting som sprenger i lufta.

Som originalen kommer spillet med et omfattende system for våpen- og utstyrsoppgraderinger, og vi loves svært rike muligheter til å skreddersy romskipet vårt. Faktisk mener utviklerne at systemets kompleksitet kan sammenlignes med rollespill.

Machinae Supremacy er også tilbake, med enda mer spillmusikkinspirert rock. Bandet som tidlig på totusentallet slo gjennom i spillmiljøet med coverutgaver av Commodore 64-musikk (med Giana Sisters i spissen) er fortsatt aktive, og har til og med tiltrukket seg en ny generasjon tilhengere gjennom sitt metallcover av Gerudo Valley fra Ocarina of Time.

Spillet kommer som nevnt ut i «early access», og der er det ventet at det vil bli i cirka ett år, mens de tsjekkiske utviklerne i Rake in Glass finpusser opplevelsen basert på spillernes tilbakemeldinger. Underveis skal det etter planen få flere nivåer, våpen, fiender og så videre. Ved lansering har spillet fire nivåer, hvert med sin egen boss. Traileren kan du se her:

 

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.