Skal by på blant annet flerspiller og reiser til nye solsystemer.
En av overraskelsene på gårsdagens Gamescom-pressekonferanse var annonseringen av Kerbal Space Program 2 for PC, PS4 og Xbox One. Som i det første spillet i serien er poenget her å hjelpe en rase små grønne menn og kvinner til å bli en romfartssivilisasjon, ved å starte opp og drive romprogrammet deres.
Underveis må du designe alt fra raketter til landingsfartøyer og rovere, og i det nye spillet blir mulighetene enda større enn i det forrige. Der vil du nemlig kunne bygge gigantiske romskip for å reise til andre solsystemer, og for å gjøre dette må du ha konstruksjonsbaser i verdensrommet (ettersom det ikke er mulig for så store skip å ta av fra noen planet).
Romkolonier og øvingsoppdrag
Andre nyheten inkluderer muligheten til å etablere permanente romkolonier, og spille sammen med andre spillere – skjønt hvordan flerspillerbiten skal fungere fortelles ikke. Spillet vil også komme med omfattende øvingsoppdrag slik at det blir lettere for oss vanlige dødelige å lære, samt fysikkbaserte nøtter som sannsynligvis også blir nyttige å løse.
Bedre grafikk loves også, og de ulike klodene i spillets verdensrom skal være langt mer detaljerte enn i forgjengeren.
Du kan lese mer om spillet i et stort intervju på PC Gamer. Det er forøvrig ikke originalskaperen Squad som lager Kerbal Space Program 2, men et studio som passende nok heter Star Theory (tidligere het de Uber Entertainment, og sto for titler som Monday Night Combat). De skal imidlertid ha jevnlig kontakt med de opprinnelige utviklerne, for å sikre at de holder seg trofaste mot originalens visjon.
Kerbal Space Program 2 slippes til våren på PC (via Steam og andre distribusjonskanaler), før det kort etter kommer til konsollplattformene. Her er en trailer: