Skal bli et massivt åpen verden-rollespill med moderne teknologi.
Det er tydeligvis lenge til neste Elder Scrolls dukker opp, men nå kan de som liker åpen verden-rollespill glede seg til noe annet. Det nye studioet OnceLost Games jobber nemlig med det som ser ut til å være en åndelig oppfølger for The Elder Scrolls II: Daggerfall, og lover at de skal annonsere de første detaljene om spillet sitt før året er omme.
Studioet vil ikke røpe så voldsomt mye om spillet sitt, men forteller at de ønsker å lage et spill som kombinerer nittitallets designfilosofi med dagens produksjonsverdier og brukervennlighet. Spillet skal være et åpen verden-rollespill satt til en svær verden, og at vil fokusere på valg og konsekvenser. I tillegg skal det bygge på «revolusjonerende» teknologi.
Ikke noen hvem som helst
Enn så lenge vet vi altså ikke veldig mye om prosjektet, og hadde det ikke vært for hvem OnceLost Games består av, så hadde jeg neppe skrevet noen artikkel om det i dag. Men dette studioet består ikke av hvem som helst. De ledende figurene i studioet var nemlig alle med å skape The Elder Scrolls-serien.
Teknisk sjef Julian LeFay var hovedprogrammerer på The Elder Scrolls: Arena, og prosjektleder for Daggerfall. Designsjef Ted Peterson var designer for begge disse spillene, og har også stått for flere av oppdragene i The Elder Scrolls III: Morrowind. Og hoveddesigneren på The Elder Scrolls: Arena, Vijay Lakshman, er med som produsent.
Gjengen har med andre ord litt erfaring med sjangeren, og det blir spennende å se hva de får til.
Apropos Daggerfall, visste du at det klassiske rollespillet blir gjenskapt i Unity?