System Shock-nyversjonen har fått oppgradert demo

Skal ha flere store forbedringer.

Ting har aldri vært helt rett-frem med System Shock-serien, men da det for noen år siden ble klart at Nightdive Studios hadde klart å sikre seg alle rettighetene trodde nok de fleste at seriens fremtid kom til å bli litt mindre komplisert. Der tok de feil.

Otherside Entertainment, som med flere av System Shocks originale skapere i spissen tok på seg ansvaret for det tredje spillet i serien havnet i økonomisk trøbbel og skal ha sagt opp flesteparten av de som jobbet med spillet. Så solgte de rettighetene til kinesiske Tencent, og ingen vet helt hva som skjer nå.

Nyversjonen havnet også i trøbbel

For Nightdive Studios sin del, startet de først med en nyversjon av originale System Shock laget i Unity, før de gikk over til Unreal Engine og ambisjonene vokste seg gigantiske. Til slutt innså studioet at de var på ville veier, og måtte rett og slett gå tilbake til begynnelsen.

Heldigvis ser det nå ut som de er på riktig spor igjen, og for en tid tilbake lanserte de en oppdatert demoversjon av spillet som åpenbart var basert på Unity-arbeidet fra noen år tilbake. Nå har de gitt ut enda en versjon av denne, med flere store forbedringer. Du kan se hele listen nederst, men blant nyhetene finner vi stemningsskapende tåke, nye stiger og en rekke ting som har blitt fikset.

Merk at demoen kun vil være offentlig tilgjengelig frem til og med 15. juni. Etter den datoen vil den være forbeholdt de som har backet prosjektet på Kickstarter. Den er ute på GOG og Steam.

Nightdive Studios har ikke gitt noen særlig indikasjon om når de regner med å være ferdige med den etterlengtede nyversjonen. De har lovet å komme med annonseringer på det digitale Guerilla Collective-eventet, som finner sted denne helgen, men de har rikelig med jern i ilden og det kan godt være disse annonseringene har med helt andre ting å gjøre.

System Shock Remake Alpha Demo Update 1.22 Release Notes
  • Fixed certain effects running infinitely and causing gradual performance deterioration,
  • Added First Person Ladder animations,
  • Added new ladders,
  • New inventory icons for the Assault Rifle,
  • Added new atmospheric fog,
  • Added new ending elevator,
  • New hit reactions when enemies are shot or struck with the pipe,
  • Berserk Patches now have their effects and side-effects implemented,
  • Added Magpulse impact effects and muzzle flash,
  • Also added MediPatch visual effect,
  • Improved Blood effects,
  • Toxin Barrel effects culled,
  • Mutant Ragdoll performance update,
  • Cyborg Assassins now drops their rifle on death,
  • Blood Decal visuals improved,
  • Artificial Intelligence improvements,
  • Added Player breathing audio,
  • Doubled Explosives sound radius detection,
  • Fixed an issue with the Medical Healing Bed movement,
  • The Hacker will now be detected by all the recharging Drones when killing one of them,
  • Disabled The Hacker’s arm shadows,
  • CPU Nodes health reduced,
  • Fixed melee weapons being allowed to activate while equipment was disabled,
  • Mutant drool now destroys itself rather than deactivates,
  • Modified lift to be able to reverse direction if something blocks it,
  • Removed navigation collision from Lift and Cyborg Assassin rifle,
  • Detach and deactivate Niagara components when both bullet and explosion projectiles are about to be destroyed,
  • Added Gas Grenade Effects,
  • The Hacker can no longer climb onto ladders while dying,
  • Occulus Plugin disabled, VR headsets should no longer recognize the game,
  • Other smaller general fixes and improvements.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.