Tjen deg søkkrik på transport og produksjon i Voxel Tycoon

Strategispillet kommer snart til «early access».

Det begynner å bli en stund siden sist (og eneste) gang jeg skrev om Voxel Tycoon, men nå er spillet straks klart for tidliglansering på Steam. Det slippes i «early access» den 15. april.

Togere enn tøffet

Modellaktig grafikkstil.
Modellaktig grafikkstil.

Voxel Tycoon gjør ikke særlig mye for å skjule at det er inspirert at MicroProse-klassikeren Transport Tycoon. Om du mot formodning ikke skulle kjenne til det spillet, og heller ikke har lest om det her på Spillhistorie.no, er det altså snakk om et strategispill der du må tjene deg rik på transport av ressurser, varer og folk i dataskapte miljøer.

Dette gjøres ved å sette opp togbaner og annen infrastruktur mellom byer og fabrikker, og Voxel Tycoon skal skilte med over 50 ulike kjøretøyer som kan brukes. Disse inkluderer selvsagt tog, lastebiler og busser, og interessant nok skal spillet ha en fysikkmotor som simulerer hvordan de oppfører seg basert på hva de frakter.

Men du kan også tjene penger på å bygge egne fabrikker (som kan designes fra bunnen av, litt som i Factorio), og underveis kan du drive forskning på nye typer produkter og så videre. Så utviklerne har nok også tittet på Industry Giant og Capitalism.

Takk til Erik André fra cd SPILL for tips.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.