Let’s Build a Zoo vekker minner om gode, gamle Theme Park.
Da jeg først så traileren til Let’s Build a Zoo var det ett spill jeg umiddelbart tenkte på – Bullfrog-klassikeren Theme Park. Skjønt dette kommende strategispillet er ikke noen ren klone. For det første er det altså dyreparker du bygger, og ikke fornøyelsesparker, og for det andre har det en veldig interessant (og sikkert høyst uetisk) måte å få nye attraksjoner på.
Du kan nemlig kombinere genene til spillets 500 inkluderte dyr, for å lage opp til 300 000 ulike typer dyr. And + krokodille = Krokoand. Det må da ha noe for seg?
Hvem skal spise dyrene dine?
Ellers loves vi de vanlige mulighetene til å designe vakre og varierte parker, fulle av ting folk kan bruke penger på. Massevis av mikrostyring får vi også, og den siste delen av traileren vitner om at spillet kan ha et ekstra lag under all den søte pikselgrafikken (det gjør også setningen «control everything that happens in your park, from what your animals eat to what eats your animals…»).
Let’s Build a Zoo har ikke fått noen slippdato, men kommer visst i løpet av sommeren. Her er en trailer:
Og her er litt mer:
Må bare si at Planet Zoo er et utrolig kult spill i «dyrehagesjangeren», som jeg har hatt det veldig gøy med, og dette spillet ser jo veldig ut som dyreparkversjonen av Theme Park. Høyt saltinnhold var jo en klassiker der for å få folk til å bruke penger på drikke!