Rykter om nyversjoner av GTA-spill og Quake

Virker troverdige.

I de siste dagene har det dukket opp troverdige rykter om flere nyversjoner av klassiske spill. Det ene kommer via Kotaku, som har fått høre at det jobbes med nye utgaver av Grand Theft Auto III, Vice City og San Andreas. Ifølge Kotaku bruker nyutgavene Unreal-motoren, og en blanding av ny og gammel grafikk. De skal samtidig være trofaste mot originalspillene.

Tommy Vercetti.
Tommy Vercetti fra Grand Theft Auto: Vice City. Kanskje Rockstars klassiske «bullshot»-skjermbilder fra PS2-trioen endelig blir representative for grafikken?

Det skal være relativt ferske Rockstar Dundee som står for arbeidet, og Kotaku-kildene peker på en oktober-november-lansering for PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Switch, PC, Stadia og mobile plattformer (skjønt som forventet med Rockstar virker det som PC-versjonen, og den for mobil, først kommer neste år en gang).

Moderselskapet til Rockstar Games, Take-Two, har allerede sagt at de har tre ikke-annonserte nyversjoner på gang, og har i det siste vært svært ivrige etter å ta ned ulike spillerskapte modifikasjoner som har tatt innhold fra de gamle spillene over på senere GTA-plattformer. En grei måte å fjerne mulig konkurranse på?

Quake

Det andre ryktet er mer en lekkasje, fra en tidlig versjon av programmet for det kommende Quakecon-arrangementet. Der er en av postene en samtale mellom John Linneman fra Digital Foundry og Jerk Gustafsson fra svenske Machine Games (skaperne av de nye Wolfenstein-spillene) om en revitalisert utgave av Quake samt det nye innholdet Machine Games har lagt inn.

Ikke så mye å misforstå, med andre ord. QuakeCon går av stabelen den 19. august, så det store mysteriet er vel egentlig bare om annonseringen kommer i forkant av arrangementet eller som en del av det.

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.